Film tips! Bra och Dåligt

Massa folk har bett mig lägga ut film tips på min blogg...
men vart ska jag börja? 
jag ser jämt film och jag har ganska bred smak när det gäller film.
vi kör en bra och dålig lista helt enkelt.

men inte så många, jag gör fler när jag har tid.
de blir både gammalt som nytt.




BRA:


(bilden går att förstora)

In The Name of the King: A dungeon Siege Tale 2007 - En äventyr/fantasy film. En aning B att så många coppar fighter med Matrix. jag gillade inte att dom gjorde det även i denna film som så många andra. Annars tycker jag den var bra, lite sagan om ringen stuk på "monster/djuren" även en bra story. Dom flesta tycker den är dålig som fan men jag gillade den.

IMBd 3.8/10
Jag ger den 7/10








(bilden går att förstora)

Elf 2003 -  En komedi om hur en bebis råkar hamna i tomtens säck och blir uppvuxen hos alverna men ger sig ut att leta reda på sin riktiga pappa. Filmen var rätt bra, den hade sina stunder och nu när det är jultider så passar sånna här filmer bra

IMBd 6.8/10
Jag ger den 7/10





(bilden går att förstora)

Bolt 2008
 - en tecknad film om en hund som tror han är en superhund. riktigt kul med en hamster som är galet vrickad.
En favorit hos mig, dock inte så bra story.

IMDb - 7.7/10
Jag ger den 8/10







DÅLIGT:





(bilden går att förstora)

Appaloosa - är  en western film som nog utan tvekan e den mest ointressanta film jag sett, jag somnade så det säger väl en hel del. Den är väldigt populär men jag kan inte förstå att folk tycker den är bra, jag gillar oftast denna typ av filmer men nej den här var inget att hurra över.

IMDb - 7.2/10  
Jag ger den 2/10




(bilden går att förstora)

Shark Swarm 2008 - skräck/action. Vanligtvis gillar jag filmer där djur ingår, speciellt hajar eftersom jag är fachinerad av dom.
Denna film var speciell. Det finns Ingen mat kvar i havet så alla hajar äter människor.
Det var det enda som hände.. den ena dog efter den andre och den var tråkig att titta på. det kändes som att dom bara kluddat ihop ett manus på måfå.

IMDb -
3.7/10
Jag ger den 1/10

Kommentarer
Postat av: Eme

Elf!! :D Jag garvade som fan typ genom hela filmen :D hahaha så jävla skön :D "Tuggummi som ligger på marken är inte gratis godis!"

2008-12-27 @ 00:47:45
URL: http://emeliestroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0