En helkväll med brorsbarnen.

Igår skulle brorsan och Jenny ut och äta och gå på bio så barnen var hos mig och Jimmy.
Liam spelade spindelmannen och jag och Leon och Marlon kollade på bollibompa först.

Så började Barda eller vad de heter? så satt vi allihop och kollade på det medans Jimmy åkte till Mc donalds, vi orkade inte laga mat så det fick bli det :) Marlon vart lite rädd för monstrena så vi satt som en klump i soffan och myste :)
Men det märktes snabbt att Leon började bli trött så jag försökte ge han gröt men de ville han inte ha och inte ersättning heller men så kom Jimmy med maten och han fick några strips och bröd från hamburgaren och det gick ner :P
sen gick larmet som jimmy brukar säga, Leon blev jätte ledsen han var jätte trött så medans jag försökte få han och lugna ner sig och få han attt somna så lekte Marlon, Jimmy och Liam kurragömma i köket.
Det gjorde så ont i mig att han var så ledsen att jag själv blev tårögd. han grät blev tyst och kollade runt och grät igen och jag sjöng och jag berättade nån saga och jag kramade höll om och klappade på magen och på ryggen och vaggade och ja allt och han höll på att somna några gånger men jag tror han blev lite rädd oxå för mamma var juh inte här och de e juh såklart ovant för han är juh alltid med Jenny så det är inte så konstigt.
Men sen la sig Jimmy med han inne i sovrummet och Leon  somnade och han som brukar bli rädd för Jimmy men inte denna gång :)
Så gick jag in i sovrummet och kolla och Jimmy sa att han inte somnat än men det hade han, Jimmy trodde inte det för att han snyftade till eller hur man ska förklara det men jag har varit med om de med både Liam och Marlon att de blir så om dom e jätte ledsna länge att de snörvlar till när dom somnat oxå.
Jimmy låg kvar inne i sovrummet och somnade han med :P
Så jag och marlon och Liam satte igång med pysslandet av advendskalendern det var Lim överallt :D

Marlon började gäspa så han fick välling och ville gå och lägga sig så jag bar in han i sovrummet och då vaknade Jimmy till liv så Marlon fick en godnatt kram och mys och så sa vi godnatt och han vinkade när jag gick ur rummet,
så kollade jag till han efter ca 10 min då hade han redan slocknat :)

Liam och jag fortsatte med kalendern och Liam gjorde massa paket till sin mamma och klippte och klistrade och Jimmy satt och spela.
Sen orkade vi inte göra med kalender och Liam sa att han inte mådde bra och att han skakade i kroppen.
han hade inte ätit speciellt mycket mat så jag sa att de var för det så han fick en tallrik mjölk och flingor då gick det över.
 så spelade han bolibompa på den stationära datan och jag satte mig vid bärbara :)

Sen vaknade Leon vid typ kvart över 10 men det räckte med att jag klappa han på ryggen så somnade han om igen.
Han har världens snygagste sovställning den sötsaken haha står som på alla 4 med rumpan i vädret hehe.
Sen vaknade han igen typ 45 min efter det och då ville han va uppe så försökte jag ge han ersättning men han ville inte ha.
Han bara satt och gosade i knät och titt som tätt testade han stämbanden om dom funka och pratade med Jimmy.

Liam slutade spela och jag blev röksugen så Leon och Liam låg och kollade på Liams chokladkalender och Liam berättade om alla gubbar så pekade Liam på nån gubbe som nog var lite för läskig så Leon blev aldeles stel i kroppen och kollade med stora ögon. sötnosen. Så myste dom ett tag. sen ville han komma upp och gosa hos mig. 5 min efter det kom mamma och pappa hit för att hämta dom :)
Leon blev helt till sig när han såg mamma och pappa :D
 Liam var jätte duktig hela kvällen och ville hjälpa till så mycket han kunde med lillebror och Marlon med <3











Kommentarer
Postat av: Eme

värsta myskvällen :D

2008-11-30 @ 04:03:47
Postat av: eme

fick du igång spindelmannen till PS2 föresten??

2008-11-30 @ 04:05:08
URL: http://emeliestroem.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

aww..blir ju helt tårögd <3

2008-11-30 @ 21:49:18
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe älskar dom shorty ?= :D

2008-11-30 @ 22:09:00
Postat av: Shorty

Svar till Anonym: Nej dom älskar inte Shorty men dom älskar nog sin faster Elin.

2008-11-30 @ 23:01:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0