Kriminalitet

Idag önskar jag att jag hade haft lite mer tur i min skolgång.
När jag började högstadiet så började jag få yrselattacker och kunde inte gå i skolan på ½år.
Jag missade då självklart fruktansvärt mycket. 

I 8an kom jag igång med skolan igen men allvarligt så tyckte jag mest det var slöseri för att kunna komma ikapp med allt jag missat,
det var stora krav på mig och jag blev otroligt stressad av det faktum att jag fick frågan att gå om en klass vilket jag inte ville,
vilket resulterade i att när jag gick ut 9an var mina betyg inga betyg kan man säga och det tog mig 2år att läsa upp grundämnena i gymnasiet.

Första året i gymnasiet fick jag juh panikångest och än en gång fick jag vara hemma mer än att studera.
Efter att grundämnena var upplästa fick jag höra av min lärare att jag skulle passa bättre att gå i folkhögskola för jag skulle inte passa in i någon gymnasie klass.

så jag följde rådet och började folkhögskola där jag hade en assistent som hämtade mig och skjutsade mig hem varjedag.
men tyvärr var han tvungen att sluta efter 6månader och ingen annan assistent fanns tillgäglig så jag var tvungen att hoppa av skolan.

Hade jag haft mer tur med min skolgång så vet jag att jag hade pluggat juridik idag med 100% säkerhet.
mitt intresse runt polisens arbete och kriminellas värld är stort hos mig. jag älskar allt som har med kriminalitet att göra.
jag tycker det är intressant och kan sitta hur länge som helst och läsa om brott som begåtts och tittar dagligen på program på tv som tex:
 48 hours , FBI Files , Most Evil , Crimes and Forensics  MFL ( namnen är länkar)

Hade jag haft tur hade jag blivit advokat en dag och lyckats med någonting i livet iaf.



Kommentarer
Postat av: Emma

Ge inte upp , det finns chans än :) bara man vill ;)

2009-02-10 @ 09:43:53
URL: http://emmaludvigsson.blogg.se/
Postat av: Mats Eriksson

Jo det är nog sant, du är definitivt för gammal nu för att plugga vidare :)! MvhME/Mats

2009-02-10 @ 14:03:54
URL: http://matseriksson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0