Hindersmässa och gowsiga barn

Idag vaknade jag tidigt men var så slut att jag somnade till och vaknade vid 14. oj jag skulle ringa Jenny för vi skulle till hindersmässan så de var att ringa på en gång.
så åkte vi upp på stan.
mitt i all stress glömde jag ta min lugnande medicin så vi kunde inte stanna jätte länge synd nog.. att jag glömmer den hemma e inte nått som händer allt för ofta.. jag har den ALLTID i jackan... trodde jag.... men inte idag, jävla bajs :/ så jag fightades med paniken som en tok samtidigt som jag hjälpte Jenny och hålla reda på barnen.
Jenny skulle gå och byta skor åt Leon som hon hade köpt tidigare, hon ville ha nån storlek större.
så Leon och Jenny gick dit själva för att det skulle gå lite snabbare.
Medans jag och Marlon och Liam gick och tittade på leksaker och kläder o så fick dom varsin spindelmannen ballong.
 Dom var så duktiga och höll sig intill mig hela tiden. Liam och Marlon höll varandra i handen när jag var tvungen att hålla min ciggaret i den ena handen så vi inte skulle komma bort från varandra. Dom lyssnade och var mysigast :D

Efter det gled vi till coop. Marlon är alltid Marlon.. han ska peta på allt och springa omkring.. stanna och titta varannan sekund.. till och med lägga sig på golvet i ren protest.
Men han e söt oxå haha och lika envis som sin mamma när han och hon skulle välja bröd... Marlon skulle till punkt och pricka ha det brödet som var 4 dar gammalt och Jenny ville ha det som var nytt för idag.. haha dom stod där och var lika envisa båda två i ca 5 minuter så jag var tvungen att ta upp kameran och filma. synd nog så slutade dom typ precis nåra sekunder efter jag börjat filma.
Den ligger  på min videoblogg KLICKA HÄR


Mina brorsbarn är vildast i världen men dom förstår när man förklarar och lyssnar när man sätter sig ner och pratar med dom. Dom har världens bästa föräldrar och en mamma som gör allting för att göra det så enkelt för barnen som möjligt och förklarar jämt för barnen vad som kan hända och inte hända ist för att bara säga "Nej" "gör inte så" "du får inte gå där" utan att tala om varför. och berömmer dom dagligen för alla saker dom gör bra. små som stora. Man ser kärleken som gnistrar i deras ögon. Dom förtjänar all beröm i världen för dom är så duktiga och dom gör oss så stolta.

Det är inte så konstigt att jag ser upp till Jenny i hennes mamma roll.
Ni som inte vet som bara har läst om hur Jenny är med sina underbara söner så är det 1000 gånger bättre i verkligheten. inte för att hon skriver sämre, de e juh samma men att se det är underbart :) 
jag önskar jag blir en lika bra mamma till mina barn när jag väl får barn :)

Mina brorsöners mammas blogg:
http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Sluta skriva så fint om oss, jag blir ju helt rörd! Världens bästa faster! <3

2009-01-31 @ 12:08:23
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0