Då jag rörde mig bland mördare

Låg och funderade ett tag igår innan jag somnade... varför folk vart rädda för mig och kan bli det än idag...
Jag kanske inte alltid låter trevlig eller ser speciellt snäll ut.. men precis som DU så förändras jag oxå...
Jag är inte den du kände mig som innan.. Jag är en ny preson och jag har aldrig velat att någon ska vara rädd för mig.

Vad saker har förändrats med tiden egentligen. men saker förändras alltid och det kommer fortsätta förändras.
Det har minst sagt vart en berg o dal bana..
Från jag var liten och tog väl inte för mig allt för mycket utanför hemmet.
Till  tidig tonår där folk var rädda för oss.
Till sen tonår då jag rörde mig bland mördare och pundare.

Till vuxen livet där jag tagit avstånd från de flesta av mina kriminella vänner.
visst jag har några grovt kriminella vänner kvar men ja menar vad gör det andra människor?
Jag väljer mina vänner med försiktighet och jag kan tänka själv....
ingen kan ha så bra vänner som jag har.. även om dom e kriminella...
vem bryr sig.. men vill folk inte beblanda sig med dom behöver dom inte det!

Jag vet att vissa HATAR att jag har kvar dom vännerna än idag men jag bryr mig inte för dom känner dom ej.
Jag har inte heller vart världens bästa människa och jag har gjort mina grejjer jag med som inte vart allt för smarta.
Min mamma och pappa var två av dom... dom har fått reda på allt i efterhand vilka folk jag umgicks med.,.. hade dom fått reda på de när de skedde hade dom inte kunnat göra speciellt mycket heller.
för jag var som jag var när jag var yngre.. jag sket i precis allt och ser jag tillbax på ALLT jag sagt och gjort var jag juh riktigt störd i vissa tillfällen om saningen ska fram. men de jag verkligen lyssande på var när dom pratade om hinnsan...men den historien vill jag inte berätta. de räcker med små info.

Men droger har jag alltid hållt mig borta från..  alla pundade i min umgängetskrets ...
men inte jag, aldrig...jag har aldrig gillat droger. börja dom ens snacka om att fixa en 5a osv så drog jag direkt.
Jag hatar droger och dom som ens vill stoppa de i sig från början borde nog tänka en gång till....
man vill inte fastna i den skiten.. då ska man juh ha klart för sig att i slutet får man mer problem än innan. fy fan :/

Vissa av mina vänner tog sig ur skiten.. andra orkar inte kämpa med att försöka ta sig ur det längre.
i dun blame em...  Jag stod brevid dom när dom föll ner i skiten men kunde inte hjälpa dom upp...
man kan inte hjälpa någon som inte vill eller har krafterna att orka ta sig ur det.
man kan försöka till man själv är helt slut på energi men det hjälper inte endå.

vad vill jag få ut av detta inlägg då? Jag vet inte... satt bara och funderade på allt som hänt och förändrats i mitt liv.
Jag hatar att andra fastna men  jag är RIKTIGT glad att jag inte fastnade där nere.
Jag är glad att jag tog mitt förnuft till fånga och tänkte innan ibland...








Saker förändras och livet förändras....

Kommentarer
Postat av: Mats Eriksson

Ett mycket bra blogginlägg Elin och det förvånar dig väl knappast att jag känner igen mig en del, men till skillnad från dig så fastnade jag för drogerna! Lugnast att vara nykterist om man säger så, lätt att "The man behind the mats ... mask" menar jag, kommer fram igen, det finns många exempel jag känner på det! Och det spelar fan ingen roll hur lång tid det gått går saker åt h-e så är det lätt att man kryper tillbaka i utvecklingen till att bli neanderthalare eller liknande .... om man säger som så!





MvhME/Mats

2009-05-29 @ 16:52:58
URL: http://matseriksson.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Hehe ne jag vill ha svar på ett jobb =) Att jag skulle till vårdcentralen va för att förnya mitt recept på p-piller =) hehe

2009-05-29 @ 19:22:45
URL: http://lisa85.blogg.se/
Postat av: elsa

Hej, jag är ett av dina fans. Jag är 14 år, och jag känner tyvärr igen mig mycket, många vänner e pundare, den ja älskat mest har fått hepatic c pga knarket..

jag har aldrig testat och skulle aldrig göra det, så jag e också glad att jag dragit mig ut från dom.

Bra inlägg, fler såna! :)

2009-05-29 @ 20:57:50
Postat av: kalsongmorsan

Många runt mig har också hållt på med droger & jag är glad att jag, som du, inte börjat eller hållt på med sånt.

Du är en bra & stark människa <3

2009-05-29 @ 22:23:42
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: kalsongmorsan

jag är vaken, bloggar, pratar med fia & märker bilder haha aldrig kommer jag i säng ;) gå in på msn!

2009-05-30 @ 00:15:08
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Qamilla

Ja du.. Jag känner igen mig.

Synd är det, att man gjorde

massa misstag när man var yngre,

fast å andra sidan, har mina misstag gjort mig till den jag är idag, och det är en fin person med stort hjärta, som jag är stolt över. (oftast iaf, innerst inne) Alla kan förändras o förbättras, bara man vill

och jag tycker det är illa att inte alla kan se, eller förstå det. Lägg ingen energi på dem, rise above, och var stolt över dig själv. Ta hand om dig själv och visa kärlek och omtanke till dem i din närhet. Dem som inte ser hur bra du är, dem är inte värda att lägga energi på.. =)

2009-05-30 @ 00:56:16
URL: http://solskensoga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet.

det är intressant att få veta saker om dit och ditt liv, från dig själv :)

2009-05-30 @ 16:25:45
Postat av: Magda

Jag har länge älskat din musik, speciellt himmlen runt hörnet som verkligen beskriver precis vad som har hänt med mig. Du ska veta att den låten har hjälpt mig på så sätt att jag kunnat ta mig upp när jag mått som värst för att jag förstått att jag inte är ett ensamt missfoster som bara själv har hamnat i det. Och du har rätt, det ska inte spella någon roll om du har kriminella vänner, om du trivs med dom så ska alla andra ta och skita i vad fan dom håller på med. Jag har själv blivit tillsagd att sluta prata med någon jag älskat grovt för saker han har hållt på med men han är ändå den finaste människan jag vet. Du är grym och tack för att du gör din musik!

2009-06-01 @ 22:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0