1 enda läkare...


Jag har tänkt på systemet innom sjukvården en del efter igår...
okej att man får vänta om de kommer in människor som har skallskador och brytit armar och ben och grejjer...
De e förstårligt även när barn kommer in akut så e de självklart att dom har förtur.
De e hemskt att höra hur dom gråter och skriker att dom vill åka hem och inte vill vara där alls..

Men det jobbade en enda läkare på kirurg avdelningen där jag var igår men det fanns 1000 sjuksköterskor...
Hur tänker dom då rå?
Ja menar USÖ borde väl ha fler läkare att ta in....?

Det e juh inte som att man åker in när man inte tror att något e allvarligt fel... satt i telefon med sjukvårdsupplysningen och grejjer och när jag kom in svettades jag som fan och var helt blek i ansiktet och kunde knappt gå.. de var inte ens gott att röka.

Fick komma in snabbt men sen vänta i ca 4 timmar innan dom börjar ta tester och sen tar det ytterligare 3 timmar
för att få reda på att de bara e magkatarr och kan ta lite tabletter för de o de går över...
tänk om de hade vart nått annat då?
Man kanske kan sätta in minst 3 läkare på de där stället?

Bajs akuten... hoppas jag aldrig mer behöver åka dit...
Mamma var inte speciellt glad hon heller igår. hon spydde rätt mycket galla över dom för att vi först fick komma från vänterummet men satt utanför rummen i 4 timmar trots att de fanns lediga rum och att dom inte gjorde några tester.
och jag tror hon var rätt orolig eftersom jag hade förbannat ont emellanåt + hon känner mig och jag åker inte gärna till sjukhuset om jag verkligen inte känner att något e riktigt fel.

aja jag har inte tänkt att åka till akuten något mer i mitt liv iaf och hoppas jag slipper det.

dax att ta medicin och sen blir de nån film och vila en stund :)

pääääjs!

Kommentarer
Postat av: Janpan

dom är seeeegast på akuten! när jag fick utekvedeshavandeskaps graviditet satt jag där flera timmar å hade svin ont.. och viste ju inte vad de var då heller.

2009-05-25 @ 13:23:08
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: Mats Eriksson

Som jag brukar säga; Till och med ett barn förstår att man får mindre godis om veckopengen sänks. Våra politiker tror däremot att man får mer godis om man sänker skatten! Politikerna borde sättas på skolbänken med lågstadiematte hela bunten!



MvhME/Mats

2009-05-25 @ 19:33:35
URL: http://matseriksson.blogspot.com/
Postat av: KalsongMorsan

En enda? Herregud :O



Min mormor kommer hit imorgon med Martin men du får fortfarande komma om du vill :) Stressa inte, jag tror du gjorde det idag & att det var därför det inte gick över. Ta det lugnt, annars får vi komma hem till dig & pyssla om dig :) KRAM

2009-05-25 @ 20:02:09
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0